26/02/2022 URTSUMIATSA – AIZKOLEGI – BERRIZAUN

La etapa comienza en Urtsumiatsa (538), en la carretera de Etxalar a Zugarramurdi. Tomamos en un principio la GR 11, la cual la abandonamos tras caminar un km., vamos bordeando

EZAUGARRIAK / CARACTERÍSTICAS

DISTANTZIA: 24,2 km.
DESNIBELA: + 1128 m. / – 1605 m.
DENBORA: 7 h. 15´- 7 h. 30

Etapa alternativa a la oficial:
Opción de comida en la Benta de Etxalar.

DISTANTZIA: 17 km.

Socios y Abonados: 15 €

Besteak 18 €
El resto: 18 €

Etapa Urtsumiatsan (538) hasten da, Etxalar eta Zugarramurdi  arteko errepidean.

Hasiera batean, GR 11 hartuko dugu, eta kilometro bat egin ondoren, hura utzi, eta Zamateluko Gaina inguratuko dugu, Lekunberriko borden ondotik pasatuta. Baztango Lekaroz herriko Orabidea auzoarekin muga egiten dute. Mendabio eta Bagolea tontorrak aurrean ditugula, pistatik jarraituko dugu, eta aurrerago, Baztanen  Bordara iritsiko gara (366).

Baserria pasatuta, pagadi batetik igarotzen den beheranzko bide erdi galdu bat hartuko dugu eta Tximista Errekan (211) utziko gaitu.

Zubia zeharkatu eta Erroitegi bordara (262) igoko gara eta Mokorreko bordara (320) daraman pista hartuko dugu. Handik gertu dago Etxeberrigaraiko borda, aurrerago Bagoleko borda (417). Bidean aurrera jarraituko dugu Bagolea mendia inguratuz eta Bertizko jaurerrian sartuko gara. Azkenik, ia desagertuta dagoen bidexka batetik pendiz gogorrean gora igoko gara Aizkolegiko jauregira (831) daraman pistaraino.

Jauregitik 300 bat metro atzera egin eta eroritako zenbait zuhaitzek oztopatutako bide bat hartuko dugu. Hortik iritsiko gara Paretazarrera (802), Bertizko jaurerriaren mugetan.

Aurrera egingo dugu Etxalar eta Sunbilla arteko gailur-lerroan, eta etengabe gora eta behera eginez Paretazarreta (778), Barda (810), Arranokamaineta (752) eta Azkua (785) tontorretatik pasatuko gara.

Azkuatik, Etxalarko herrigunearen eta Bidasoa ibaiaren inguruaren bista ederrak aurkeztuko zaizkigu begien aurrean.

Gailur-lerroan aurrera eginda, Kokorira (734) iritsiko gara eta, apur bat aurrerago, Etxalar eta Igantzi arteko muga egiten duen gailur-lerrora.

Guantxeko Borda parean ezkerrera hartu eta Igantziko udal-mugartean sartuko gara. Hainbat zuhaitz mota dituzten pistetatik, Bidasoa ibaira, N-121era eta atzealdean Igantzi herrira begira, Berrizaunera jaitsiko gara etapari amaiera emanez.

Nota:

Desde la web finaliza el plazo de inscripciones el Miércoles día 23 de
Febrero a las 19:00.

Tomamos en un principio la GR 11, la cual la abandonamos tras caminar un km., vamos bordeando Zamateluko Gaina pasando junto a Lekunberriko Bordak que hacen muga con el barrio baztanés de Orabidea  (Lekarotz) y teniendo enfrente las cimas de Mendabio y Bagolea, seguimos por pista y más adelante llegamos a Baztanen Borda (366).

Pasado el caserío tomamos una senda descendente semiperdida que transcurre por un hayedo y nos deja en Tximista Erreka (211).

Cruzamos el puente, subimos hasta Erroitegi Borda (262) y tomamos una pista que nos lleva a Mokorreko Borda (320) y cercano a esta Etxeberrigaraiko Borda, más adelante Bagoleko Borda (417) y seguimos por sendero y pista bordeando el monte Bagolea y entramos en el Señorio de Bertiz, finalmente por una fuerte pendiente y sendero prácticamente perdido llegamos a la pista que accede al palacio de Aizkolegi (831).

Desde el Palacio retrocedemos 300 metros y tomamos un sendero taponado en momentos por bastantes árboles caídos que nos lleva  a Paretazar (802) donde finalizan las lindes del Señorío de Bertiz.

Seguimos por todo el cordal de la vertiente de Etxalar con Sunbilla y en un contínuo sube y baja hacemos las cimas de Paretazarreta (778), Barda (810), Arranokamaineta (752), Azkua (785).

Desde Azkua podemos disfrutar de bonitas vista del pueblo de Etxalar y de todo el entorno de la regata del Bidasoa.

Seguimos por el cordal que nos lleva al Kokori (734) y un poco más adelante en el cordal que limita a los pueblos de Etxalar e Igantzi.

A la altura de Guantxeko Borda giramos a la izquierda y entramos en término municipal de Igantzi y por pistas con diversas especies de arbolado y con vistas al río Bidasoa, a la N-121 y al fondo el pueblo de Igantzi, bajamos a Berrizaun dando por finalizada la etapa.