04/03/2023 Zestoa – Erlo – Xoxote – Kakuta – Azkoitia

Ibilbidea Zestoan hasten da, Izarraitz mendigunearen azpian eta Urola ibaiaren ertzean dagoen herrian. Zestoak tradizio termal handia du bere bainuetxearekin 1804az geroztik.

Zestoatik Ekain-berrirantz abiatzen gara, Etorra auzora doan hormigoizko malda handia ezkerretara utziz. Berehala Lili Jauregira iristen gara eta Ekain-berriraino jarraitzen dugu. Gora jarraitu, eta Goltzibar baserrira iritsi aurretik, bat-batean ezkerrera egiten dugu, basoan gora egiteko. Gure bidean marka zuri-gorriak ditugu lagun.

Basotik irtenda, Erlo mendiaren gailurra ikusiko dugu. Gailur horren ondoren, Xoxote, Xoxoteko Aterpea eta Kakuta ditugu helburuak. Eremu horretan, Azkoitira jaisten hasteko aukera dago, Erlo eta Kaketa gailurrak saihestuz. Tontorraren ondoren Kakutara joatea erabakitzen dutenek atzera egin eta Azkoitirako bidea hartu behar dute, ordu pare bateko jaitsiera izanik.

Bazkaria norberaren gain da.

El recorrido comienza en Zestoa, situada a los pies del macizo de Izarraitz y a orillas del río Urola. Zestoa tiene una gran tradición termal con su balnerario funcionando desde 1804. Salimos de Zestoa hacia Ekainberri, dejando a nuestra izquierda una fuerte pendiente de hormigón que se dirige al barrio de Etorra.

Enseguida llegaremos al Palacio Lili para continuar hasta Ekainberri. Continuamos subiendo y antes de llegar al caserío Goltzibar giramos bruscamente hacia la izquierda para continuar subiendo por el bosque. En nuestro camino nos acompañan las marcas rojiblancas. Saliendo del bosque tenemos a la vista la cumbre del Erlo que coronaremos en primer lugar para después dirigirnos a Xoxote, Refugio de Xoxote y Kakuta.

En esta zona está la opción de comenzar el descenso hacia Azkoitia evitando las cimas de Erlo y Kakuta. Los que opten por ir a Kakuta, después de la cima tienen que volver sobre sus pasos para tomar el camino hacia Azkoitia, a donde se llega en un par de horas.

La comida va por cuenta de cada quien.. La organización no se encarga de ello.

EZAUGARRIAK/CARACTERÍSTICAS
DISTANTZIA: 18,5 km.
DESNIBELA: + 1341 m. / – 1098 m.
DENBORA: 5 or. 30 – 6 or.

Ordutegiak – Los horarios del bus:

Busaren prezioak – Precios del Bus:
Bazkideak: 17 €
Gainontzekoak: 20 €

Recorrido corto: 14,8 Km, como podéis ver el el track.