19/03/2022 BERRIZAUN – IGANTZI – LESAKA

EZAUGARRIAK / CARACTERÍSTICAS

DISTANTZIA: 19,5 km.
DESNIBELA: + 1070 m. / – 1060 m.
DENBORA: 6 h. 00´- 6 h. 15

Etapa alternativa a la oficial:

Se informara de ellos, pero como en anteriores ocasiones tendremos etapa alternativa.

Ordutegiak – Los horarios del bus:

Socios y Abonados: 15 €

Besteak 18 €
El resto: 18 €

Berrizaunen hasiko dugu etapa, tren txikitoaren bide berdea hartuta. Ibaian gora ibiliko gara 2 km, bide berdea utzi eta Oianberri mendira igotzen den pista hartuko dugu. Igoeran, Basataundiko zubia eta tunela ikusiko ditugu N-121 errepidean, bai eta XX. mende hasierako San Luis eta San Juan meategien sarrerak ere.

Pistatik gora igoko gara eta Oianberri tontorrera bitarteko desnibeleko azken 150 metroak bidexka batetik egingo ditugu.

Igantzi eta Sunbilla arteko muga osatzen duen gailur-lerroan gaude. Hortik aurrera jarraituta, Uberegi (644) eta Apaola/Abelu (682) tontorretatik pasatuko gara eta Igantzi, Sunbilla eta Arantza herrien arteko mugarrira (598) iritsiko gara.

Gailur-lerroa aurrera jarraituko dugu eta Urkidi (625) gailurra gure ezkerretara utziko dugu, Sunbillako lurretan. Itxoltxar gainera (566) iristean, gailur-lerroa eta Sunbillako muga utziko ditugu eta Bordalarrea auzorantz jaitsiko gara.  Zabaleta baserria atzean utzi eta gero, Arantzako errepidera doan bide apur bat itxuragabetua hartuko dugu. Ehun metro beherako errepidea utzi eta Aranibar jauregira iritsiko gara (Erdi Aroko eraikina) eta Arantza eta Igantzi arteko bide zaharra hartuko dugu. Aurrera eginda, San Juan Xar leize-ermitara iritsiko gara.

Sineskerien arabera, bertako iturrietako urak azaleko gaitzak sendatzen zituen.   Eremu hau natura-erreserba da 1987tik, iberiar penintsulako xarma (Carpinus betulus) baso natural bakarra bertan hazten da eta.

San Juan Xar atzean utzi eta aurrera jarraituko dugu, errepide gainetik joango gara une oro, Igantziko harrobiko sarrerara iritsi arte.

Errepidea zeharkatu eta gorantz doan galtzada hartuta, Igantzira (208) iritsiko gara. Bortziri Itzuli honetan etapa hasiera edo amaierarik gabeko herri bakarra izango da Igantzi.

Herria zeharkatu eta Frain auzorako bidea hartuko dugu, mendia inguratu eta Lesakako lurretan sartuko gara, eta jaitsiera luze baten ondoren herrira iritsi, herrigunea zeharkatu eta etapa amaituko dugu futbol-zelaiaren ondoan

Nota:

Desde la web finaliza el plazo de inscripciones el Miércoles día 16 de
Marzo a las 19:00.

Comenzamos la etapa en Berrizaun tomando la vía verde del tren txikito río arriba durante 2 km., dejamos esta y tomamos la pista ascendente por el monte Oianberri, en el ascenso podremos observar en la zona del puente y túnel de Basataundi en la N-121 las bocaminas de San Luis y San Juan, galerías mineras de principios de siglo XX.

Ascendemos por pista y los últimos 150 metros de desnivel los realizamos por un sendero que nos deja en la cima del Oianberri (655).

Estamos en el cordal de divisoria de Igantzi con Sunbilla, continuamos el cordal pasamos cresteando las cimas de Uberegi (644), Apaola/Abelu (682) y llegamos al mugarri de Igantzi – Sunbilla – Arantza (598).

Seguimos por el cordal dejando a nuestra izquierda la cima del Urkidi (625) situada en terrenos de Sunbilla y llegamos a Itxoltxar Gaina (566), dejamos cordal y muga con Sunbilla y descendemos hacia Bordalarrea Auzoa.  Una vez pasado el caserío Zabaleta, tomamos un viejo sendero un poco desdibujado que nos deja en la carretera de Arantza, cien metros más abajo la dejamos y llegamos al Palacio de Aranibar (construcción medieval) y tomamos el antiguo camino que unía Arantza con Igantzi, a medio camino nos encontramos con la gruta-ermita de San Juan Xar.

Según la creencia popular el agua que mana de sus fuentes tenía un gran poder curativo contra las afecciones de la piel.

Esta zona es Reserva Natural desde 1987 por tener el único bosque de carpes (carpinus betelus) de toda la península que crece de forma natural.

Dejamos San Juan Xar y continuamos caminando a cierta altura sobre la carretera que nos lleva a la entrada de la cantera de Igantzi.

Cruzamos la carretera y tomamos una calzada ascendente que nos lleva hasta el pueblo de Igantzi (208), único pueblo que no tendrá ni comienzo ni final de etapa en esta Bortziri Itzulia.

Cruzamos el pueblo y tomamos dirección a Frain Auzoa, ladeamos el monte y pasamos a terrenos de Lesaka, en un largo descenso llegamos al  pueblo, lo cruzamos y finalizamos la etapa junto al campo de fútbol.